Mesa Verde - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Mesa Verde - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Mesa Verde

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

23 Mei 2016 | Verenigde Staten, Mesa Verde

Door de slechte wifi bereikbaarheid is er nauwelijks de mogelijkheid o een verslag te schrijven.
Na Bryce zijn we naar Zion National Park geweest. Is weer zo'n ontzettend mooi park. De rit er naar toe was al een hele belevenis.
Een shuttle bus rijdt rond in het park en dan stap je in of uit bij de diverse plaatsen waar je via een pad enkele bezienswaardigheden kunt bekijken.
Toen we de shuttle uitstapten regende het flink, dus de poncho verkoop ging weer goed.
Wij een trail op. Ik kan het blijven herhalen, indrukwekkend.
Door de stijging en het geklauter ben je toch zo een paar uur verder. Weer een fijne en bevredigende dag.
Next stop Arches National Park.
Betoverend weer. Hoe de natuur zich hier gevormd heeft. We namen een makkelijke trail. Nou vergeet dat maar. Het begin was een simpel zandpad, maar daarna moesten we over een rots richel lopen en rotsblokken opklauteren. We raakten zowaar bezweet. De trail eindigde voor ons bij de dubbel O arch. Twee arches boven elkaar. De route was de moeite waard. Via de telefoon foto's op het dagboek zetten mislukt iedere keer. Ik probeer het nog wel.
Ook dit park met de wandeling is erg bevredigend geweest. Iedere keer zitten we opnieuw de foto's en de films te bekijken.
Nu zitten we bij de ingang van Mesa Verde. Net een kaartje gekocht voor een rondleiding morgen naar het Cliff dorp. Mag alleen onder begeleiding. Daarna kunnen we de rest bekijken.
Voor zaterdag hebben we een plek in een stoomtrein geboekt. Met de bus eerst naar Silverstone en dan met de trein terug. De treinreis duurt 3 uur.

• 23 Mei 2016 - 09:23

Bee:

Jongens het is maar goed dat Daan niet is meegegaan,hij heeft hoogtevrees!!!mooi hoor wat jullie daar doen liefs Bee.

• 23 Mei 2016 - 13:54

Jeanne:

Zo, eindelijk weer eens een redelijk verslag van jullie avonturen. Prachtig allemaal. Maar goed dat deze schijtert niet is meegegaan, was alleen maar lastig geweest.